fredag den 2. februar 2018

2017 sidste udstilling og importer

Så er vi i gang med 2018, men der skete lige lidt i slutningen af 2017 :-)
Til kassebedømmelse i Løgumkloster i starten af december fik én af årets hunner 95 point for 3. gang og er nu Champion. Det blev derfor til 2 Championater i 2017 da min hermelin, schecke han jo opnåede de tidligere i år.
Det lykkedes mig i 2017 at få fat i 2,2 Dværgschecke fra Tyskland ubeset fra én af de store "kanoner" dernede. Desværre har han åbenbart ikke helt samme holdning til, hvad man kan være bekendt at sælge, så der var én med sammenvoksninger i hovedet, én lidt lille og én for stor. Den bedste hun er dog super god og fik på kassebedømmelsen i december 95,5 point. Vist første gang, det blev givet til en Dværgschecke i Danmark.
Jeg fik også fat i 3,1 på Bundesschau, som vi besøgte i midten af december. 4 rigtig fine dyr, hvor 2,0 var til mig selv og 1,1 til min Dværgscheckekollega Klaus. Jeg udstillede de to hanner på vores vinterudstilling i Sydvestjyske kaniner i slutningen af december sammen med en stribe af mine egne dyr. To af mine hunner fik 95 point, og de to tyske hanner fik hhv. 95,5 point og 95 point, så det var helt fantastisk. Jeg vandt udstillingen med 380,5 point !
Det bliver spændende, hvad næste avlssæson bringer.
1,0 fra Tyskland. Reg. i Danmark med 95,5 point

1,0 fra Tyskland. Reg. i Danmark med 95 point.

Klaus har fået registreret sine to tyskere med 95 point, så det er et flot gennemsnit på de 4 :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar